ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ-ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ & ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ    19:15 – 20:00

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί μία Έκθεση μαθηματικών-εικαστικών έργων των μαθητών του Ομίλου Μαθηματικών του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Στα έργα υλοποιούνται διαφόρων ειδών ισομετρίες (μετατοπίσεις, ανακλάσεις, ολισθανακλάσεις, στροφές) και ψηφιδώσεις (πλακοστρώσεις/tessellations). 

Επίσης, θα πραγματοποιηθεί ένα Εργαστήριο το οποίο θα ξεκινά με μία ξενάγηση στην Έκθεση των έργων των μαθητών του Ομίλου Μαθηματικών. Στην ξενάγηση θα αναλυθεί το μαθηματικό υπόβαθρο των έργων με τη βοήθεια μοντέλων και πολυμεσικού υλικού. Στο πολυμεσικό υλικό εξηγούνται οπτικά σε περιβάλλον δυναμικής γεωμετρίας οι ισομετρίες και οι ψηφιδώσεις που υλοποιούνται σε έργα του Ολλανδού εικαστικού καλλιτέχνη M.C. Escher. Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν τα δικά τους εικαστικά έργα με μαθηματικό περιεχόμενο με τη βοήθεια των μαθητών του Ομίλου Μαθηματικών. Θα ανακαλύψουν πώς να δημιουργούν σχέδια τα οποία να υλοποιούν διαφόρων ειδών ισομετρίες και ψηφιδώσεις στο επίπεδο και θα επιχειρήσουν να δώσουν μορφή στις δημιουργίες τους.

Το Εργαστήριο είναι ευέλικτο και μπορούν να το παρακολουθήσουν μαθητές όλων των ηλικιών (Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου) αλλά και ενήλικοι. Μπορούν επίσης να το παρακολουθήσουν γονείς μαζί με τα παιδιά τους.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Το θεατρικό παιχνίδι, τόσο ως μορφή τέχνης όσο και ως μέσο εκμάθησης σημαντικών εννοιών, έχει εδώ και χρόνια κάνει αισθητή την παρουσία του στον χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Συνίσταται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, καθώς με παιγνιώδη τρόπο καλλιεργεί τις κοινωνικές δεξιότητες του ατόμου και προσφέρει πληθώρα δημιουργικών ερεθισμάτων. Στο συγκεκριμένο εργαστήρι θα λειτουργήσει ως εργαλείο έρευνας και παρέμβασης στο διδακτικό αντικείμενο των φυσικών επιστημών. Σκοπός μας είναι μέσα από την χαρά και την απόλαυση της ομαδικής και βιωματικής εργασίας οι συμμετέχοντες να οδηγηθούν στην μάθηση. 

Εργαστήρι για παιδιά:

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ    18:00 – 21:00

  1. Ο κύκλος του νερού (Ηλικίες 6 έως 8 ετών): Διάρκεια 1 ώρα  Μέσα από ένα ολοκληρωμένο θεατρικό παιχνίδι τεσσάρων φάσεων τα παιδιά βιώνουν την αξία του κύκλου του νερού. Με αφορμή το φυσικό αυτό φαινόμενο ευαισθητοποιούνται σε θέματα περιβάλλοντος και γνωρίζουν τον κόσμο γύρω τους με τον τρόπο που ξέρουν να το κάνουν καλύτερα παίζοντας.
  2. Η έννοια της ταχύτητας (Ηλικίες 9 έως 12 ετών): Διάρκεια 1 ώρα. Στη καθημερινή ζωή, o όρος «ταχύτητα» χρησιμοποιείται για να οριστεί πόσο αργά ή γρήγορα κινείται ένα αντικείμενο ή ένα σώμα. Στο εργαστήρι αυτό μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες οι μικροί μας φίλοι θα μυηθούν στην έννοια αυτή και θα κατανοήσουν καλύτερα την συγκεκριμένη ορολογία.
  3. Δύναμη & Ισορροπία (Έφηβοι): Διάρκεια 1 ώρα. Τι είναι δύναμη; Τι ισορροπία; Τι σημαίνει στέκομαι ακίνητος και τι μεταβάλλομαι; Τι είναι αδράνεια; Μέσω της βιωματικής εργασίας οι έφηβοι θα απαντήσουν στα παραπάνω ερωτήματα και θα αποσαφηνίσουν θεωρητικά δύσκολες έννοιες της φυσικής, που βρίσκονται παντού τριγύρω στην καθημερινότητά τους.

Εργαστήρι ενηλίκων

ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  18:00 – 20:00 

  1. Διδακτική της Φυσικής μέσω της μεθόδου του θεατρικού παιχνιδιού: Διάρκεια 2 ώρες. Το θεατρικό παιχνίδι ως μέσο εκμάθησης φυσικών εννοιών είναι η ζωντανή απόδειξη πως τέχνη και επιστήμη ενυπάρχουν η μία μέσα στην άλλη και ταυτόχρονα αλληλεπιδρούν. Στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιείται ως ένας ευφάνταστος και δημιουργικός τρόπος που μετασχηματίζει το περιεχόμενο των φυσικών επιστημών σε γνώση, κρατώντας ως βασικό άξονα, το παιχνίδι. Για την συμμετοχή στο σεμινάριο χρειάζονται:
  • Άνετα ρούχα
  • Αθλητικά παπούτσια
  • Επίδειξη αρνητικού self test
  • Ως ανώτατος αριθμός συμμετεχόντων ορίζονται τα 25 άτομα.
  • Η ώρα προσέλευσης ορίζεται μισή ώρα πριν την έναρξη του εργαστηρίου.

Δήλωση συμμετοχής